Friday 16 August 2013

Banyak kenangan

Banyak sungguh kenangan pahit manis, hampir sebahagian hidup saya dan keluarga terisi di Taman KPAT. Di sinilah saya mengharungi kehidupan dalam berbagai versi. Begitu juga suami. Dari PAD Kemaman, balik ke JHEAT, kemudian ke Putrajaya. Bertukar pula dari MECD ke KKM dan akhirnya ke Besut, bermukim di ILIM. Pelbagai corak dan rentak kehidupan dilalui dalam dunia berbeza-beza. Akhirnya kini, dunia kami sama, 1 rumah 1 bumbung.

Ketika suami di Kemaman, kami bertukar kereta. Kancil dan Honda Accord, WBS 2150 bertukar tangan. Ford Laser BDK 1064 kereta pertama dalam hidup kami telah berpindah milik kepada adik saya, Azmi. Akhirnya cinta kami jatuh pula kepada si putih myvi. Kancil dan myvi pula yang bertukar milik. Si kancil putih kami hadiahkan kepada ayahanda bonda untuk berulang ke masjid, hasil pakatan adik-beradik saya. Menggantikan Nissan Sunny, CV 9016 yang banyak memberi nostalgia kepada zaman kecil kami adik-beradik. Terima kasih Mokteh dan Ayahcik yang turut menyumbang kepada saham akhirat. Tidak lupa juga Ayahngah yang turut berbudi. 

Terima kasih khusus buat Tokki dan Tokma. Kereta sekecil itu tidak mampu membalas jasa dan pengorbanan kalian membawa kami ke sana sini selama ini. Namun, hati kami sangat gembira melihat Tokki dan Tokma berdua ke sana ke mari bersama-sama. 

Semoga bahagia hingga ke syurga...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...