Wednesday 24 July 2013

Terus percaya

Bersangka baik. Itulah yang dituntut agama. Saya terus menaruh kepercayaan dan harapan. Sebelum Laila pulang ke sana, saya bertanya sungguh-sungguh. Dia berjanji, saya percaya. Tawakkal kepada Illahi. 

Di samping itu, tindakan segera untuk jangka pendek perlu diambil. Otak saya ligat berfikir. Bagaimana pula nasib anak kami yang ditinggalkan, kononnya sementara itu. Sekali lagi saya mencuba nasib dan peluang.  

Kerana desakan kerja, ibu cuba  meninggalkan anak di mana sahaja, asal bahagia. Anak menjadi seolah-olah bahan eksperimen pula. Tidak cukup spesimen di makmal, anak di rumah pula menjadi mangsa. Maafkan emak, wahai anak. 

Saya perlu mencari pengasuh bidan terjun Muhammad dan Mukminah berdua...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...