Sunday 21 July 2013

Rezeki ada di mana-mana

Alhamdulillah. Bumi Allah sangat luas. Rezeki diturunkan di mana sahaja. Selari dengan ujian yang silih berganti, rezeki juga tidak henti-henti.
 
Teks : Google
Imej : Google
Sebaik sahaja saya berpindah dari Batu Rakit ke Batu Buruk, saya tercari-cari siapakah pengasuh anak kami berdua. Pada hari kami berpindah, Allah datangkan insan baru ke rumah baru kami. Rumah ke 4 dalam hidup kami. Bangunan lebih puluhan tahun lalu yang tersergam di situ merupakan 3 blok 2 tingkat dengan 4 unit rumah di setiap blok. Kuartes Kerajaan di tepian Pantai Batu Buruk, berhampiran kediaman Menteri Besar menjadi destinasi kami seterusnya. 


Kehadiran kami mengisi 1 unit di tingkat atas yang sudah sekian lama tidak berpenghuni. Rumah yang sangat besar; 4 bilik, 3 bilik air serta ruang tamu seluas gelanggang dan juga 1 stor. Segala kelengkapan disediakan. Almari pakaian dan kabinet dapur siap terpasang. Semua perabot lain termasuk dapur masak gas 4 penunu diangkut percuma setelah kami rasmi menjadi penghuni di situ. Walupun rumah lama, cukup mewah bagi kami 4 beranak beserta orang baru.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...