Thursday 18 July 2013

Rezeki tetap ada

Rezeki juga tidak terhingga. Di saat kami mencari rumah sewa, kami dipertemukan dengan rumah baru siap di taman perumahan berhampiran IPG. Suami nekad mencari rumah sewa bila mendapat khabaran gembira, walau hanya melalui panggilan telefon bahawa permohonan saya berjaya. Surat belum menyusul, saya sudah berani meletakkan jawatan  GSTT di KOSPINT dengan gaji yang sudah lumayan ketika itu. 

Ibarat mendengar guruh di langit, air tempayan dicurahkan. Saya meninggalkan rumah sewa kedua di Pekan Bukit Payong merantau jauh sedikit ke Wakaf Tengah, Batu Rakit. Rumah teres 3 bilik di Taman Perumahan Permata menjadi rumah sewa baru kami. Jauh bezanya dengan rumah berkembar 3 bilik yang kami sewa RM 250 sebelum itu. Rumah lama lebih besar dan mewah. Tetapi tiada bezanya besar atau tidak, mewah bukan pilihan utama. 

Setakat kami 4 beranak, mana-mana rumah pun sudah cukup untuk kami diami buat menumpang tidur di malam hari. Siang tiada di rumah. Hari minggu juga tiada di rumah. Walau pun rumah kami sangat baru, tetap kami tinggalkan. Telah tercatat sebagai rezeki kami, Allah sentiasa mempertemukan kami dengan rumah baru siap. Alhamdulillah, kami  sentiasa menjadi penyewa pertama. Rumah sekarang di bumi Besut ini pun juga merupakan rumah baru siap. Kami bukan lagi menyewa tetapi menjadi perintis penghuni di sini...
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...